Skontaktuj się z nami! +48 17 58 40 280 | wamat@wamat.com.pl

Sceny, Estrady, Trybuny - Producent Wamat

Oświetlenie do sali kinowej - jakie wybrać?

Przygotowanie sali kinowej to kosztowny i czasochłonny proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy na temat oświetlenia i akustyki – bez tego nie da się osiągnąć satysfakcjonującego efektu, który wbije w fotel miłośników kina w czasie seansu najnowszych produkcji. Jak więc oświetlić salę, by nie przeszkadzała w odbiorze filmu, robiąc jednocześnie piorunujące wrażenie na gościach sali kinowej? Czy potrzebne są w ogóle lampy? Jakie produkty najlepiej wybrać? Dziś radzimy jakie oświetlenie do sali kinowej wybrać!

Oświetlenie do sali kinowej – krok po kroku

W czasie seansu

Większość osób stwierdzi, że sala kinowa musi być maksymalnie zaciemniona, a jedyne światło powinno padać z projektora na ekran. Są jednak rozwiązania, które sprawią, że oczekiwanie na film będzie o wiele przyjemniejsze – sufitowe oświetlenie w formie rozgwieżdżonego nieba, wywoła uśmiech na twarzy przy każdej wizycie, nawet jeśli są one częste! Jest to delikatne i przyjemne w odbiorze światło, lecz warto regulować je w czasie seansu, maksymalnie przyciemniając je po reklamach.

Nie należy zapominać o subtelnym podświetleniu podłogi i informacji o rzędach, by osoby korzystające z toalety w czasie trwania filmu, mogły bez problemu wrócić na swoje miejsce. Często oświetla się także podest przy ekranie. Najczęściej spotykanym kolorem w obydwu przypadkach jest niebieski, chociaż można również spotkać się z czerwonymi odcieniami, które są dla użytków czytelne i widoczne. Jak widać, są lampy w kinie, które mają sens!

oświetlenie do sali kinowej - schody

Przed i po filmie

Wyjście z sali kinowej jest niezwykle trudne, jeśli jednocześnie próbuje wydostać się z niej kilkadziesiąt lub ponad setka osób – co często ma miejsce, w przypadku publicznych instytucji i premier wyczekiwanych tytułów.

Przyciemniane lampy powinny znajdować się we wszystkich salach kinowych, teatralnych i konferencyjnych, jednak ich rozmieszczenie i montaż może być nie lada wyzwaniem. W przypadku rzadziej wykorzystywanych sal konferencyjnych, doskonałym wyborem są statywy oświetleniowe, które w razie braku dłuższego wykorzystania można po prostu przenieść do innego pomieszczenia.

Lampy przymocowane do ścian za pomocą uchwytu oświetleniowego, mogą stanowić większe wyzwanie – jednak dla komercyjnych sal kinowych, są dużo lepszym rozwiązaniem, ponieważ nie ma możliwości przewrócenia ich i zniszczenia. Jeśli na seans przychodzi nawet 80 klientów (jak to ma miejsce w przypadku niewielkich obiektów), szansa na przewrócenie statywu jest nieduża – jeśli odbywa się w ciągu dnia 5 takich seansów, ryzyko rośnie 5-krotnie. Pomyśl o tym, gdy wybierasz oświetlenie do sali kinowej.

Zarówno statywy, jak i uchwyty oświetleniowe, posiadają obciążenie maksymalne, na które należy zwrócić uwagę – wartość przedstawiona przez producenta powinna być większa, niż finalnie wynosi rzeczywista waga lampy. Minimalizowanie kosztów może skończyć się uszkodzeniem lub zerwaniem się uchwytu po krótkim czasie, tworząc tym samym zagrożenie dla gości sali kinowej, jeśli wydarzy się to w czasie trwania filmu.

Lampy w kinie to jedno – a jaka widownia?

Wygodne fotele, krzesła, a może coraz bardziej popularne kanapy? Jakie widownie będą najlepszym wyborem?

Oczywiście duże komercyjne placówki, wybiorą najwygodniejsze w sprzątaniu i najbardziej popularne fotele, natomiast kanapy są częściej praktykowaną możliwością w czasie posiadania prywatnej sali kinowej – krzesła oczywiście wykorzystywane są w przypadku sal konferencyjnych, gdzie o wiele rzadziej odbywają się spotkania biznesowe i seminaria.

Coraz częściej w kinach organizowane są różnego rodzaju eventy w stylu “Noc Horrorów”, „Noc z Władcą Pierścieni” itp. Duże i popularne placówki, powinny wyposażyć jedną salę w kanapy i zaoferować swoim klientom w pewien sposób propozycję premium na seanse oraz na okres wielogodzinnych wydarzeń – uatrakcyjniając tym samym swoją ofertę.

oświetlenie do sali kinowej to nie wszystko - zadbaj też o widownie